dinsdag 16 oktober 2012

School trip, Rome 6-10-2012 tot 12-10-2012

Whieee, ik ben naar Rome geweest! Ik ging met heel 4 havo van mijn school op werkweek naar Rome. Ik heb heel veel gezien en gedaan en daardoor ook heel veel foto's gemaakt. Ik heb niet gevlogd maar wil jullie toch graag laten zien waar ik allemaal geweest ben dus heb ik bedacht om wat foto's te pakken en bij elkaar te doen in een blogpost zodat jullie alsnog een idee hebben van wat ik allemaal heb gedaan.

Ben je nieuwsgierig? Kijk dan mee!




Als allereerst moest ik 23 uur met de bus reizen. Dat was echt een lange zit, vooral als je al die tijd niet of bijna niet geslapen hebt. Ik zal je het verschil laten zien van vóór en ná de busreis hahaha.



Na die 23 uur reizen moesten we gelijk de stad Rome in. Nee, we mochten niet eerst naar onze verblijfplaats. Die dag zijn we naar Het colosseum en het forum romanum geweest. In het colosseum werden heel vroeger in de tijd van de romeinen gladiatoren gevechten gehouden. Ik weet niet zo goed meer wat er in het forum romanum werd gedaan want daar had ik niet zo goed opgelet haha :3




De volgende dag moesten we heel vroeg op want we gingen naar Pompeii en de Vesuvius. Pompeii is een stad die verwoest is door een uitbarsting van de Vesuvius. Het was een van de heftigste uitbarstingen ooit. De hele stad is daardoor verwoest gegaan. (de rechter foto is de krater van de Vesuvius)



Dinsdag 9 oktober gingen we naar een museum; het capitolijnse museum. Dat vond ik persoonlijk het aller mega saaiste wat we die hele reis hadden gedaan haha. We moesten in dat museum opdrachten doen voor het vak CKV. Zo moesten we een beeld natekenen en een schilderij beschrijven. Natuurlijk nam ik die opdrachten niet serieus... hahaha. Dezelfde dag zijn we ook nog bij de trevifontein geweest. Dat is de bekendste en grootste fontein van Rome. Dat vond ik één van de highlights van de reis! 







De dag erna gingen reden we met de bus naar Tivoli en bezochten we een hele mooie tuin van Villa d'Este. Dat was ook één van mijn highlights van de reis. Het was een hele grote tuin met allemaal fonteinen. Echt super mooi! 


Dezelfde dag zijn we ook nog naar Vaticaanstad, sint-pieterskerk geweest. Dat was ook heel bijzonder. Ik heb samen met een groep mensen nog door koepel gelopen en genoten van het uitzicht daarboven op. Dat uitzicht was zeker 350 traptreden waard! 


De laatste dag van onze reis was een shopdag. Je mocht doen wat je wilde. Daar heb ik niet echt foto's van dus daarom sluit ik af met wat foto's met vrienden. Pas op! sommige foto's zijn echt downie foto's!





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten